Pakkaukset ja
pakkaus-
suunnittelu
Pakkaus ei saa jäädä hyllyyn makaamaan
Pakkaukset ja pakkaussuunnittelu
Pakkaus viestii. Pakkaus mainostaa. Tee pakkauksestasi oma mediasi.
Mansikalla on pitäkäaikainen kokemus erityisesti elintarvikepakkauksista. Suunnittelen ja toteutan pakkauksesi visuaalisen ilmeen. Jos tuotteellasi ei ole vielä nimeä, autan myös nimisuunnittelussa.
Pakkauksen tärkein tehtävä on myydä
Huomiotaherättävä pakkaus erottuu kilpailijoista, houkuttelee ja kertoo asiakkaalle tarvittavat tiedot. Selkeä ja ymmärrettävä pakkaus parantaa tuotteesi mahdollisuutta tulla valituksi ja pitää tuotteesi kärkikahinoissa. Mieleen jäävä pakkaus helpottaa asiakasta myös löytämään tuotteesi seuraavalla kerralla.
Pakkauksellasi voi olla yritykseesi, tuotteeseesi tai brändiisi perustuva visuaalinen ilme.
Pakkaus myös suojaa ja säilyttää tuotteen käyttökelpoisena.
Hyödynnä pakkaustasi. Tehdään siitä media
Pakkauksen tärkein tehtävä on siis myydä. Siksi pakkausta kannattaa myös hyödyntää mediana mahdollisuuksien mukaan. Pakkauksesi voi sisältää muun muassa lisätietoa, ohjeita, reseptejä tai niitä tärkeitä tietoja, joita haluat asiakkaiden tietävän.
Elintarvikepakkauksissa pitää olla lisäksi lakisääteiset tekstit ja muut pakolliset merkinnät. Se voi joskus rajoittaa tilankäyttöä pakkaussuunnittelussa.